英語教材としてのことば遊びを考える
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 57 号
177-181 頁
2008-12-26 発行
アクセス数 : 1043 件
ダウンロード数 : 2250 件
今月のアクセス数 : 21 件
今月のダウンロード数 : 3 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/26080
ファイル情報(添付) | |
タイトル ( jpn ) |
英語教材としてのことば遊びを考える
|
タイトル ( eng ) |
Consideration of Word Play as English Teaching Material
|
作成者 |
中村 愛人
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 57 |
開始ページ | 177 |
終了ページ | 181 |
抄録 |
Language play or word play such as puns, jokes and riddles has rather been neglected as English teaching and learning material. They, however, can be quite effective in language learning if appropriately used. Hence the aim of this paper to examine and prove their usefulness from the several points of view, mainly in terms of the foregrounding function.
|
著者キーワード |
language play
word play
English teaching material
foregrounding
ことば遊び
英語教材
前景化
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
英語 [ 830 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2008-12-26 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
|