日本語教員養成カリキュラムのシステム化

広島大学教育学部紀要. 第二部 37 号 167-175 頁 1988-12-20 発行
アクセス数 : 889
ダウンロード数 : 128

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
BullFacEduHU2-CRD_37_167.pdf 642 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
日本語教員養成カリキュラムのシステム化
タイトル ( eng )
Systems Approach to Japanese Language Teacher Training Curriculum
作成者
縫部 義憲
収録物名
広島大学教育学部紀要. 第二部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 2
37
開始ページ 167
終了ページ 175
抄録
The purpose of the present article is to present a conceptual framework for systematizing the Japanese-language teacher training curriculum. Firstly, I discussed what an outstanding Japanese language teacher is like. Secondly, I focussed on teacher development. Thirdly, I proposed the principles of constructing a systematic curriculum. Lastly, I insisted that a new curriculum for human dynamics in Japanese be introduced and established in the Japanese language teacher training course.
NDC分類
教育 [ 370 ]
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学教育学部
発行日 1988-12-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 0440-8713
[NCID] AN0021336X