日本語教員養成カリキュラムのシステム化
広島大学教育学部紀要. 第二部 37 号
167-175 頁
1988-12-20 発行
アクセス数 : 889 件
ダウンロード数 : 128 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/25136
ファイル情報(添付) |
BullFacEduHU2-CRD_37_167.pdf
642 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
日本語教員養成カリキュラムのシステム化
|
タイトル ( eng ) |
Systems Approach to Japanese Language Teacher Training Curriculum
|
作成者 |
縫部 義憲
|
収録物名 |
広島大学教育学部紀要. 第二部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 2
|
号 | 37 |
開始ページ | 167 |
終了ページ | 175 |
抄録 |
The purpose of the present article is to present a conceptual framework for systematizing the Japanese-language teacher training curriculum. Firstly, I discussed what an outstanding Japanese language teacher is like. Secondly, I focussed on teacher development. Thirdly, I proposed the principles of constructing a systematic curriculum. Lastly, I insisted that a new curriculum for human dynamics in Japanese be introduced and established in the Japanese language teacher training course.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育学部
|
発行日 | 1988-12-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0440-8713
[NCID] AN0021336X
|