Rogersの共感に関するHoffmanのrole-takingの観点からの再検討
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 56 号
171-180 頁
2007-12-28 発行
アクセス数 : 1065 件
ダウンロード数 : 2264 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 31 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/22823
ファイル情報(添付) |
AA11625039_56_171.pdf
449 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
Rogersの共感に関するHoffmanのrole-takingの観点からの再検討
|
タイトル ( eng ) |
Reexamination of Rogers' Concept of Empathy from the Viewpoint of Hoffman's Concept of Role-taking
|
作成者 |
松尾 良和
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
|
号 | 56 |
開始ページ | 171 |
終了ページ | 180 |
抄録 |
Rogers' concept of empathy is seen as one of the fundamental in almost all schools of psychotherapy. But to fully understand his concept, careful examination of his works is needed. As he often described his concept in abstract ways, and as he preferred to write about psychotherapeutic attitude, rather than concrete technique, there is much room for misreading. We reviewed the vicissitude of his concept of empathy through his major works, and then examined it from the viewpoint of Hoffman's concept of role-taking.
|
著者キーワード |
empathy
role-taking
self-focused
other-focused
共感
役割取得
自己注視的
他者注視的
|
NDC分類 |
心理学 [ 140 ]
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2007-12-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039
|