米国の保育にみる文化的多様性の意義 : マイノリティの子どもたちを中心に

アクセス数 : 1017
ダウンロード数 : 414

今月のアクセス数 : 10
今月のダウンロード数 : 6
ファイル情報(添付)
AA11625039_55_383.pdf 395 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
米国の保育にみる文化的多様性の意義 : マイノリティの子どもたちを中心に
タイトル ( eng )
The significance of the cultural diversity in the United States for minority children in childcare
作成者
管田 貴子
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science
55
開始ページ 383
終了ページ 389
抄録
The aim of this paper is to review the researches on the cultural diversity in the United States, especially in childcare. In this paper, the researches on childcare for minority children were divided into four categories; the researches about the relationship between teachers and minority parents, teachers education, education and educational resources for minority children, and welfare for minority children and their families. Through reviewing them, the problems of teachers' assumptions and the importance of discussions about teachers' competencies to educate minority children and to communicate with their parents were suggested. Teachers' attitudes to respect the cultural diversity toward minority children and their parents were needed in childcare.
著者キーワード
文化的多様性
米国
保育
マイノリティの子どもたち
cultural diversity
the United States
childcare
minority children
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2007-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039