ヴィゴツキーの教授=学習理論にもとづく実践に関する一考察 : ヘデゴールとチャイクリンの教育プログラムを中心に

アクセス数 : 1057
ダウンロード数 : 1453

今月のアクセス数 : 9
今月のダウンロード数 : 9
ファイル情報(添付)
AA11625039_55_199.pdf 450 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
ヴィゴツキーの教授=学習理論にもとづく実践に関する一考察 : ヘデゴールとチャイクリンの教育プログラムを中心に
タイトル ( eng )
A Study of the practice based on Vygotsky's theory of teaching and learning : Centering on Hedegaard and Chailklin's teaching program.
作成者
平田 知美
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science
55
開始ページ 199
終了ページ 207
抄録
The purpose of this paper is to consider the teaching program that applies Vygotsky's theories of teaching and learning to children who have Puerto Rican backgrounds. In the program, Hedegaard and Chaiklin developed the approach of "radical-local teaching and learning". The approach was based on Vygotsky's idea of "spontaneous concepts" and "scientific concepts", and it attempted to combine children's local knowledges with general concepts from subject-matter disciplines. Through the teaching program, the children acquired the research methods and formulated core models. This paper describes the teaching-learning processes.
著者キーワード
ヴィゴツキー
生活的概念
科学的概念
研究方法
コアモデル
L. S. Vygotsky
spontaneous concepts
scientific concepts
research methods
core models
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2007-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039