戦後ドイツにおけるグループ授業の歴史的展開に関する一考察
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Issue 53
Page 125-132
published_at 2005-03-28
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File |
KJ00004239544.pdf
777 KB
種類 :
fulltext
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Title ( jpn ) |
戦後ドイツにおけるグループ授業の歴史的展開に関する一考察
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Title ( eng ) |
A study of the historical development of der Gruppenunterricht in Germany after World War II
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Creator |
Yoshida Shigetaka
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Source Title |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science
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Issue | 53 |
Start Page | 125 |
End Page | 132 |
Abstract |
The purpose of this research is to clarify historical development of der Gruppenunterricht in Germany after World War II. Der Gruppenunterricht mentioned in this research is a lesson conducted in small groups within the class. In this research, the history of der Gruppenunterricht is divided into three periods as below : 1. Democratization and der Gruppenunterricht (1950s to 1960s) 2. Emanzipatorische Erziehung and der Gruppenunterricht (late 1960s to 1980s) 3. The German unification and der Gruppenunterricht (after the 1990s)
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Keywords |
解放的教育学
グループ・ダイナミックス
グループ授業
emanzipatorische Erziehung
Gruppendynamik
Gruppenunterricht
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NDC |
Education [ 370 ]
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Language |
jpn
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Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
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Date of Issued | 2005-03-28 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039
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