現職教師教育におけるネットワーキングの意義

アクセス数 : 864
ダウンロード数 : 119

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
KJ00004239542.pdf 939 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
現職教師教育におけるネットワーキングの意義
タイトル ( eng )
The Meanings of "Networking" in In-Service Teacher Education
作成者
李 如海
岡東 壽隆
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science
53
開始ページ 113
終了ページ 120
抄録
The purposes of this paper are threefold; the first is to analyze the educational problems in the economic globalization, information and internet society. The second is to examine the relationship between professional knowledge and bureaucratic control. The third is to clarify to relationship between "network organization" and "networking" and to examine the application of "networking" for in-service education. Imai and Kaneko proposed the micro-macro -loop of the meaning of information. This proposition seems to have the same dimension with Okatos' culture change theory at micro level. The meanings of "networking" are to understand and interpret the exchanges of the meaning of information. These processes expand the common idea and community at macro level.
著者キーワード
ネットワーキング
ネットワーク組織
現職教師教育
networking
network organization
in-service teacher education
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
発行日 2005-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039