Japanese educational system and competitiveness in children (II)
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 52 号
325-332 頁
2004-03-28 発行
アクセス数 : 747 件
ダウンロード数 : 98 件
今月のアクセス数 : 10 件
今月のダウンロード数 : 3 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/18489
ファイル情報(添付) |
KJ00004388912.pdf
911 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
Japanese educational system and competitiveness in children (II)
|
作成者 |
Yamazaki Akira
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science
|
号 | 52 |
開始ページ | 325 |
終了ページ | 332 |
抄録 |
In this paper, the profiles of Japanese child development, Japanese family education, and preschool education system were discussed. Approximately, 93 percent of the children attend at least 2 years of pre-elementary education (2001). At the foundation of Japanese children's selfdiscipline there are several practices : (a) Children help shape classroom rules and norms, (b) build their identification with authority, (c) reflect on their behavior, (d) such reflection may build an enduring habit of self-evaluation.
|
著者キーワード |
educational system
preschool
Japan
comptetitiveness
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
|
発行日 | 2004-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039
|