Japanese educational system and competitiveness in children (II)

アクセス数 : 747
ダウンロード数 : 98

今月のアクセス数 : 10
今月のダウンロード数 : 3
ファイル情報(添付)
KJ00004388912.pdf 911 KB 種類 : 全文
タイトル ( eng )
Japanese educational system and competitiveness in children (II)
作成者
Yamazaki Akira
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science
52
開始ページ 325
終了ページ 332
抄録
In this paper, the profiles of Japanese child development, Japanese family education, and preschool education system were discussed. Approximately, 93 percent of the children attend at least 2 years of pre-elementary education (2001). At the foundation of Japanese children's selfdiscipline there are several practices : (a) Children help shape classroom rules and norms, (b) build their identification with authority, (c) reflect on their behavior, (d) such reflection may build an enduring habit of self-evaluation.
著者キーワード
educational system
preschool
Japan
comptetitiveness
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
発行日 2004-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039