アメリカの学生担当職員養成教育の性格 : 標準化への取り組みにみる
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 50 号
501-508 頁
2002-02-28 発行
アクセス数 : 887 件
ダウンロード数 : 132 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 3 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/18446
ファイル情報(添付) |
KJ00004253993.pdf
774 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
アメリカの学生担当職員養成教育の性格 : 標準化への取り組みにみる
|
タイトル ( eng ) |
The Analysis of Preparation Education for Professionals of Student Affairs in the U.S.
|
作成者 |
保坂 雅子
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science
|
号 | 50 |
開始ページ | 501 |
終了ページ | 508 |
抄録 |
The Student Affairs professionals in the U.S. have had a special graduate preparation program since early twentieth century and expanded them in 1960s. The author believes that we can understand the nature of professionals of Student Affairs through the history of the standardization of preparation program. The purposes of this article are the following : to discribe how the character of preparation education was developed before the expansion in 1960s when the standards became a very important issue, to discuss how two different groups had a different view of preparation, and to examine what student affairs staff developed through the effort at standardization of preparation program.
|
著者キーワード |
専門職開発
養成教育
学生担当職員
Professional Development
Preparation Education
Professionals of Student Affairs
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
|
発行日 | 2002-02-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039
|