韓国人日本語学習者によるネットワーク型CALL教材の評価
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 55 号
303-309 頁
2007-03-28 発行
アクセス数 : 975 件
ダウンロード数 : 142 件
今月のアクセス数 : 0 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/18336
ファイル情報(添付) |
AA11618725_55_303.pdf
1.77 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
韓国人日本語学習者によるネットワーク型CALL教材の評価
|
タイトル ( eng ) |
An Evaluation of the Network-type CALL Contents by Korean Learners of Japanese
|
作成者 |
尹 楨勛
水町 伊佐男
安 秉杰
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 55 |
開始ページ | 303 |
終了ページ | 309 |
抄録 |
The network-type of Japanese CALL contents "Our Daily Life" based on systematic teaching theory of TSACA (The Three-step Auditory Comprehension Approach: Takefuta 1997) was developed and applied to Korean Learners of Japanese. They were given the pre/post tests and the learners' impressions were collected. Divided into the high-ranking group and the low-ranking group with the Japanese Language Proficiency Test, the score and impressions were analyzed. The difference of the scores of the two tests was significant, and the both groups showed a high evaluation for the contents. Moreover, high and low evaluated items of their impressions were closely examined and the features of the contents were made clear.
|
著者キーワード |
Japanese CALL
Network-type
The Three-step Auditory Comprehension
Approach
Evaluation
Korean Learners of Japanese
日本語CALL
ネットワーク型
三ラウンド制の指導理論
評価
韓国人日本語学習者
|
NDC分類 |
日本語 [ 810 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2007-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
|