英語教材としての児童文学の有用性
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 55 号
193-196 頁
2007-03-28 発行
アクセス数 : 1082 件
ダウンロード数 : 637 件
今月のアクセス数 : 12 件
今月のダウンロード数 : 6 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/18323
ファイル情報(添付) | |
タイトル ( jpn ) |
英語教材としての児童文学の有用性
|
タイトル ( eng ) |
Usefulness of Children's Literature as English Learning Material
|
作成者 |
中村 愛人
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 55 |
開始ページ | 193 |
終了ページ | 196 |
抄録 |
Is children's literature for children alone? No, of course. It is interesting in its own way and even exciting for adults, too. It depends on who reads what. Besides, it is very useful for learners of English as a foreign language. Hence our aim in this paper to examine and prove how useful it is mainly in terms of defamiliarization or foregrounding.
|
著者キーワード |
children's literature
English learning material
literariness
defamiliarization
foregrounding
児童文学
英語学習教材
文学性
異化
前景化
|
NDC分類 |
英語 [ 830 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2007-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
|