体験と省察を基軸にした教員養成カリキュラムの充実のために(1) : 授業構成能力の育成による「大学」性の確立
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 55 号
87-96 頁
2007-03-28 発行
アクセス数 : 890 件
ダウンロード数 : 361 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/18312
ファイル情報(添付) |
AA11618725_55_87.pdf
551 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
体験と省察を基軸にした教員養成カリキュラムの充実のために(1) : 授業構成能力の育成による「大学」性の確立
|
タイトル ( eng ) |
The Improvement of The Curriculum for The Training Teachers (1) : The Acquisition Abilities for Teaching by "Experience" and "Reflection"
|
作成者 |
角田 将士
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 55 |
開始ページ | 87 |
終了ページ | 96 |
抄録 |
The conclusion of this paper is summarized as follows: It is necessary that students can acquire the method of study about social studies lessons at university and practice teaching, for the improvement of the curriculum for training teachers by "Experience" and "Reflection".
|
著者キーワード |
training teachers
experience and reflection
abilities for teaching social studies
教員養成
体験と省察
社会科授業構成能力
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2007-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
|