体験と省察を基軸にした教員養成カリキュラムの充実のために(1) : 授業構成能力の育成による「大学」性の確立

アクセス数 : 890
ダウンロード数 : 361

今月のアクセス数 : 4
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
AA11618725_55_87.pdf 551 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
体験と省察を基軸にした教員養成カリキュラムの充実のために(1) : 授業構成能力の育成による「大学」性の確立
タイトル ( eng )
The Improvement of The Curriculum for The Training Teachers (1) : The Acquisition Abilities for Teaching by "Experience" and "Reflection"
作成者
角田 将士
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
55
開始ページ 87
終了ページ 96
抄録
The conclusion of this paper is summarized as follows: It is necessary that students can acquire the method of study about social studies lessons at university and practice teaching, for the improvement of the curriculum for training teachers by "Experience" and "Reflection".
著者キーワード
training teachers
experience and reflection
abilities for teaching social studies
教員養成
体験と省察
社会科授業構成能力
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2007-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725