体験と省察を基軸にした教員養成カリキュラムの充実のために(1) : 授業構成能力の育成による「大学」性の確立
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Issue 55
Page 87-96
published_at 2007-03-28
アクセス数 : 890 件
ダウンロード数 : 361 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/18312
File |
AA11618725_55_87.pdf
551 KB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
体験と省察を基軸にした教員養成カリキュラムの充実のために(1) : 授業構成能力の育成による「大学」性の確立
|
Title ( eng ) |
The Improvement of The Curriculum for The Training Teachers (1) : The Acquisition Abilities for Teaching by "Experience" and "Reflection"
|
Creator |
Kakuda Masashi
|
Source Title |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
Issue | 55 |
Start Page | 87 |
End Page | 96 |
Abstract |
The conclusion of this paper is summarized as follows: It is necessary that students can acquire the method of study about social studies lessons at university and practice teaching, for the improvement of the curriculum for training teachers by "Experience" and "Reflection".
|
Keywords |
training teachers
experience and reflection
abilities for teaching social studies
教員養成
体験と省察
社会科授業構成能力
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院教育学研究科
|
Date of Issued | 2007-03-28 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
|