中日高校生の英語学習動機の比較研究 : 習熟段階の視点から

アクセス数 : 848
ダウンロード数 : 133

今月のアクセス数 : 7
今月のダウンロード数 : 3
ファイル情報(添付)
KJ00004239481.pdf 653 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
中日高校生の英語学習動機の比較研究 : 習熟段階の視点から
タイトル ( eng )
A Comparative Study on Chinese and Japanese High School Students' English Learning Motivation : From a viewpoint of different proficiency level
作成者
張 小杰
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
53
開始ページ 203
終了ページ 210
抄録
In this study, 250 Chinese High School students (136 high achiever and 114 low achiever) and 277 Japanese high school students (134 high achiever, and 143 low achiever) were surveyed to assess the relationship between their English learning motivation and their English achievements. The results indicated that concerning students who were in different achievement levels both in China and Japan, the motivation affecting their English achievements were varied. Nevertheless, students who were in the highachieved groups from the two countries were found to have the same motivation that had a significant influence on their English achievements.
著者キーワード
動機
比較研究
英語学習
中日高校生
Motivation
Comparative study
English learning
Chinese and Japanese high school students
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
発行日 2005-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725