小学校社会科学習の改善(1) : 「社会の側からのわかり方」に基づいた5年単元『日本の酪農』の開発

アクセス数 : 884
ダウンロード数 : 176

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
KJ00004239470.pdf 708 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
小学校社会科学習の改善(1) : 「社会の側からのわかり方」に基づいた5年単元『日本の酪農』の開発
タイトル ( eng )
The Reform of Social Studies Learning for Elementary School (1) : The Development of A Teaching Plan for "Studies of The Japanese Dairying"
作成者
角田 将士
片上 宗二
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
53
開始ページ 109
終了ページ 116
抄録
The aim of this paper is to develop a teaching plan on industry lesson for elementary school. The purpose of this lesson is to make pupils understand Japanese dairying from impersonalized view. In this lesson, pupils analyze circumstances surrounding Japanese dairying, consider prospects for the future.
著者キーワード
小学校社会科
社会の側からのわかり方
日本の酪農
Social Studies for Elementary School
Impersonal View
Japanese Dairying
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
発行日 2005-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725