小学校社会科学習の改善(1) : 「社会の側からのわかり方」に基づいた5年単元『日本の酪農』の開発
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Issue 53
Page 109-116
published_at 2005-03-28
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File |
KJ00004239470.pdf
708 KB
種類 :
fulltext
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Title ( jpn ) |
小学校社会科学習の改善(1) : 「社会の側からのわかり方」に基づいた5年単元『日本の酪農』の開発
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Title ( eng ) |
The Reform of Social Studies Learning for Elementary School (1) : The Development of A Teaching Plan for "Studies of The Japanese Dairying"
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Creator |
Kakuda Masashi
Katakami Soji
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Source Title |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
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Issue | 53 |
Start Page | 109 |
End Page | 116 |
Abstract |
The aim of this paper is to develop a teaching plan on industry lesson for elementary school. The purpose of this lesson is to make pupils understand Japanese dairying from impersonalized view. In this lesson, pupils analyze circumstances surrounding Japanese dairying, consider prospects for the future.
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Keywords |
小学校社会科
社会の側からのわかり方
日本の酪農
Social Studies for Elementary School
Impersonal View
Japanese Dairying
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NDC |
Education [ 370 ]
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Language |
jpn
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Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
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Date of Issued | 2005-03-28 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725
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