小学校社会科学習の改善(1) : 「社会の側からのわかり方」に基づいた5年単元『日本の酪農』の開発

アクセス数 : 885
ダウンロード数 : 181

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 5
File
KJ00004239470.pdf 708 KB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
小学校社会科学習の改善(1) : 「社会の側からのわかり方」に基づいた5年単元『日本の酪農』の開発
Title ( eng )
The Reform of Social Studies Learning for Elementary School (1) : The Development of A Teaching Plan for "Studies of The Japanese Dairying"
Creator
Kakuda Masashi
Katakami Soji
Source Title
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
Issue 53
Start Page 109
End Page 116
Abstract
The aim of this paper is to develop a teaching plan on industry lesson for elementary school. The purpose of this lesson is to make pupils understand Japanese dairying from impersonalized view. In this lesson, pupils analyze circumstances surrounding Japanese dairying, consider prospects for the future.
Keywords
小学校社会科
社会の側からのわかり方
日本の酪農
Social Studies for Elementary School
Impersonal View
Japanese Dairying
NDC
Education [ 370 ]
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
Date of Issued 2005-03-28
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725