作動記憶理論を援用した文聴解研究の展望
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 52 号
237-242 頁
2004-03-28 発行
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種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
作動記憶理論を援用した文聴解研究の展望
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タイトル ( eng ) |
A view of studies on listening comprehension within the theory of working memory
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作成者 |
福田 倫子
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収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
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号 | 52 |
開始ページ | 237 |
終了ページ | 242 |
抄録 |
The present paper discusses four aspects : (1) the relation between the process of language comprehension and working memory, (2) overview of studies on working memory model, (3) application of the working memory to studies of listening comprehension in previous studies, (4) potentiality of application of the working memory model to studies of listening comprehension of second language acquisition.
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著者キーワード |
作動記憶
聴解
第2言語習得
working memory
listening comprehension
second language acquisition
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NDC分類 |
心理学 [ 140 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
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発行日 | 2004-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725
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