英語教育における文化教材としての文学作品の意義
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 52 号
115-119 頁
2004-03-28 発行
アクセス数 : 1129 件
ダウンロード数 : 365 件
今月のアクセス数 : 16 件
今月のダウンロード数 : 4 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/18210
ファイル情報(添付) |
KJ00004404289.pdf
476 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
英語教育における文化教材としての文学作品の意義
|
タイトル ( eng ) |
Significance of Literary Materials for Culture Teaching in English Language Education
|
作成者 |
中村 愛人
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 52 |
開始ページ | 115 |
終了ページ | 119 |
抄録 |
Literary works have long been used in English language education in Japan. It has been taken for granted that they have diverse merits as well as demerits, while recently more attention has been paid to their demerits, and consequently fewer literary materials have been in English textbooks. It is only in recent years, however, that their significance in English language education has been discussed more or less analytically. The aim of this paper is to examine them as materials for culture teaching and to discuss their merits and demerits and how to make effective use of them.
|
著者キーワード |
文学教材
文化
文化教授
異文化理解
literary materials
culture
culture teaching
intercultural understanding
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
|
発行日 | 2004-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725
|