英語教育における文化教材としての文学作品の意義

アクセス数 : 1034
ダウンロード数 : 335

今月のアクセス数 : 23
今月のダウンロード数 : 6
ファイル情報(添付)
KJ00004404289.pdf 476 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
英語教育における文化教材としての文学作品の意義
タイトル ( eng )
Significance of Literary Materials for Culture Teaching in English Language Education
作成者
中村 愛人
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
52
開始ページ 115
終了ページ 119
抄録
Literary works have long been used in English language education in Japan. It has been taken for granted that they have diverse merits as well as demerits, while recently more attention has been paid to their demerits, and consequently fewer literary materials have been in English textbooks. It is only in recent years, however, that their significance in English language education has been discussed more or less analytically. The aim of this paper is to examine them as materials for culture teaching and to discuss their merits and demerits and how to make effective use of them.
著者キーワード
文学教材
文化
文化教授
異文化理解
literary materials
culture
culture teaching
intercultural understanding
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
発行日 2004-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725