エンパワーメントの視座からみた女性の学習活動に関する研究
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 50 号
65-72 頁
2002-02-28 発行
アクセス数 : 910 件
ダウンロード数 : 110 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/18097
ファイル情報(添付) |
KJ00004253913.pdf
801 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
エンパワーメントの視座からみた女性の学習活動に関する研究
|
タイトル ( eng ) |
A Study on Women's Learning for their Empowerment
|
作成者 |
葛原 生子
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
|
号 | 50 |
開始ページ | 65 |
終了ページ | 72 |
抄録 |
The purpose of learning for women's empowerment is that women, as marginalized potential participants in a gender unequal society, raise their ability to become politically, economically, socially and culturally empowered and participate in the community's decision-making process. However, the gap between what they learned as a result of attending an educational program and the application is a barrier to the participation. This article discusses the framework of the theory and research in order to bridge the gap through the concepts of " transfer of learning " and " learning organization "
|
著者キーワード |
女性の学習
エンパワーメント
学習のトランスファー
学習する組織
women's learning
empowerment
transfer of learning
learning organization
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
|
発行日 | 2002-02-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554
|