エンパワーメントの視座からみた女性の学習活動に関する研究

アクセス数 : 910
ダウンロード数 : 110

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
KJ00004253913.pdf 801 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
エンパワーメントの視座からみた女性の学習活動に関する研究
タイトル ( eng )
A Study on Women's Learning for their Empowerment
作成者
葛原 生子
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
50
開始ページ 65
終了ページ 72
抄録
The purpose of learning for women's empowerment is that women, as marginalized potential participants in a gender unequal society, raise their ability to become politically, economically, socially and culturally empowered and participate in the community's decision-making process. However, the gap between what they learned as a result of attending an educational program and the application is a barrier to the participation. This article discusses the framework of the theory and research in order to bridge the gap through the concepts of " transfer of learning " and " learning organization "
著者キーワード
女性の学習
エンパワーメント
学習のトランスファー
学習する組織
women's learning
empowerment
transfer of learning
learning organization
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
発行日 2002-02-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554