Importance of Word Recognition in Listening Comprehension of English as a Foreign Language
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 50 号
17-24 頁
2002-02-28 発行
アクセス数 : 1365 件
ダウンロード数 : 232 件
今月のアクセス数 : 11 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/18092
ファイル情報(添付) | |
タイトル ( eng ) |
Importance of Word Recognition in Listening Comprehension of English as a Foreign Language
|
作成者 |
山口 智子
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
|
号 | 50 |
開始ページ | 17 |
終了ページ | 24 |
抄録 |
This paper first of all focuses on the recognition of individual words by auditory pre-sentation for exploring word recognition in listening comprehension, and reveals the rela-tions between word recognition and listening comprehension from both aspects of the speed and level of activation of word recognition. It also clarifies the relations between word recognition with the effects of sentence context and listening comprehension, raising the level of language materials by auditory presentation from words to sentences. Moreover it refers to the effects of training program to promote word recognition for instruction aimed at the advancement of listening comprehension. As a conclusion, it shows peda-gogical implications for practical instruction in English language education.
|
著者キーワード |
word recognition
listening comprehension
Japanese EFL learners
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
|
発行日 | 2002-02-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554
|