プロジェクト活動への保育者の取り組み : 葉っぱプロジェクトの実践から

幼年教育研究年報 27 巻 121-126 頁 2005-03-31 発行
アクセス数 : 1443
ダウンロード数 : 200

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
KJ00004293650.pdf 629 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
プロジェクト活動への保育者の取り組み : 葉っぱプロジェクトの実践から
タイトル ( eng )
How a preschool teacher practiced the project approach : Report of a project on leaves
作成者
管田 貴子
鳥光 美緒子
林 よし恵
友川 絵美子
収録物名
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
27
開始ページ 121
終了ページ 126
収録物識別子
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
抄録
This article describes the process of a project on leaves for 4-5 years old children and their teacher's struggle to develop the activities. This project was done in fall, 2003 at the preschool attached to Hiroshima University and kept the records by the members of the school of education in Hiroshima University. In this article, the teachers' changes and the roles of the teacher and the recorders in the project are considered.
著者キーワード
project approach
preschool teacher
preschool children
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学教育学部附属幼年教育研究施設
国立情報学研究所
発行日 2005-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110