特別支援教育コーディネーターの役割に関する研究 : オレゴン大学の教育実践を参考にした実践的研修モデルに関して
幼年教育研究年報 27 巻
111-119 頁
2005-03-31 発行
アクセス数 : 1024 件
ダウンロード数 : 278 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/17918
ファイル情報(添付) |
KJ00004293649.pdf
1.16 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
特別支援教育コーディネーターの役割に関する研究 : オレゴン大学の教育実践を参考にした実践的研修モデルに関して
|
タイトル ( eng ) |
The role of coordinator in special support education in japan : Consideration from teacher training program in university of Oregon
|
作成者 |
松井 剛太
|
収録物名 |
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
|
巻 | 27 |
開始ページ | 111 |
終了ページ | 119 |
収録物識別子 |
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
|
抄録 |
The purpose of this study is to examine the role of coordinator and to suggest the teacher training program in special support education. In Japan, it's time to change the educational system for the children with special educational needs. And teacher who has potentials is nominated as coordinator to practice the special support education smoothly in each schools, "elementary school, junior high school, and school for children with disability". Now, government put the teacher training program for coordinator into practice to be expert in coordination about support system. But it has problem the way to do the teacher training program. This paper introduces the teacher training program in University of Oregon, and consideration teacher training program in Japan. The results indicated that it is necessary to develop more practical teacher training methods, and teacher should share the role of coordination to promote team approach.
|
著者キーワード |
special support education
coordinator
teacher training program
team approach
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育学部附属幼年教育研究施設
国立情報学研究所
|
発行日 | 2005-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
|