明日を担う生徒を育てる「総合的な学習の時間」のあり方 : 「表現・コミュニケーション力」に焦点を当てて
中学教育 : 研究紀要 36 巻
135-145 頁
2004-03-31 発行
アクセス数 : 963 件
ダウンロード数 : 137 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://ir.lib.hiroshima-u.ac.jp/00017828
ファイル情報(添付) |
KJ00004292783.pdf
1.56 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
明日を担う生徒を育てる「総合的な学習の時間」のあり方 : 「表現・コミュニケーション力」に焦点を当てて
|
タイトル ( eng ) |
How to Create "the Period for Integrated Study" : Remark Communication
|
作成者 |
神原 一之
神山 貴弥
|
収録物名 |
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
|
巻 | 36 |
開始ページ | 135 |
終了ページ | 145 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
|
抄録 |
This study reports on the effects of "the Period for Integrated Study" focusing on "the ability of self- expression and communication" for the 8th and 9th grade students. The students took four courses, "Dictation", "Image'Y'Graph", and "Body Language". They recognized the necessity less than the teachers had hoped although they enjoyed studying the courses.
|
著者キーワード |
communication
dictation
Image
Graph
Body Language
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育学部附属東雲中学校
国立情報学研究所
|
発行日 | 2004-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1344-1531
[NCID] AN00307623
|