明日を担う生徒を育てる「総合的な学習の時間」のあり方 : 「表現・コミュニケーション力」に焦点を当てて

中学教育 : 研究紀要 36 巻 135-145 頁 2004-03-31 発行
アクセス数 : 963
ダウンロード数 : 137

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
KJ00004292783.pdf 1.56 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
明日を担う生徒を育てる「総合的な学習の時間」のあり方 : 「表現・コミュニケーション力」に焦点を当てて
タイトル ( eng )
How to Create "the Period for Integrated Study" : Remark Communication
作成者
神原 一之
神山 貴弥
収録物名
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
36
開始ページ 135
終了ページ 145
収録物識別子
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
抄録
This study reports on the effects of "the Period for Integrated Study" focusing on "the ability of self- expression and communication" for the 8th and 9th grade students. The students took four courses, "Dictation", "Image'Y'Graph", and "Body Language". They recognized the necessity less than the teachers had hoped although they enjoyed studying the courses.
著者キーワード
communication
dictation
Image
Graph
Body Language
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学教育学部附属東雲中学校
国立情報学研究所
発行日 2004-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1344-1531
[NCID] AN00307623