ホーリスティック・アプローチと日本語教育理論(1) : 世界観・教育哲学を中心に
広島大学日本語教育研究 13 号
9-13 頁
2003-03-15 発行
アクセス数 : 1149 件
ダウンロード数 : 258 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/17490
ファイル情報(添付) |
KJ00000704386.pdf
450 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
ホーリスティック・アプローチと日本語教育理論(1) : 世界観・教育哲学を中心に
|
タイトル ( eng ) |
Holistic Approach to Teaching Japanese as a Foreign / Second language (1) : Focused on Holism
|
作成者 |
縫部 義憲
|
収録物名 |
広島大学日本語教育研究
Bulletin of the Department of Teaching Japanese as a Second Language, Hiroshima University
|
号 | 13 |
開始ページ | 9 |
終了ページ | 13 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1347-7226
[NCID] AA11531831
|
抄録 |
The present article aims to study the world view called Holism in connection with the educational view called Transformation in Japanese language education. Holistic Approach is based on the three fundamental principles (connectedness, wholeness and being) and on the eight teaching principles: educational pedagogy, consciousness, affect, activeness, visualization, systematicness, consecutiveness and duration. It requires building helping relationships and creating supportive classroom climate in the classroom.
|
NDC分類 |
日本語 [ 810 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育学部日本語教育学講座
国立情報学研究所
|
発行日 | 2003-03-15 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-7226
[NCID] AA11531831
|