ホーリスティック・アプローチと日本語教育理論(1) : 世界観・教育哲学を中心に

広島大学日本語教育研究 13 号 9-13 頁 2003-03-15 発行
アクセス数 : 1149
ダウンロード数 : 258

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
KJ00000704386.pdf 450 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
ホーリスティック・アプローチと日本語教育理論(1) : 世界観・教育哲学を中心に
タイトル ( eng )
Holistic Approach to Teaching Japanese as a Foreign / Second language (1) : Focused on Holism
作成者
縫部 義憲
収録物名
広島大学日本語教育研究
Bulletin of the Department of Teaching Japanese as a Second Language, Hiroshima University
13
開始ページ 9
終了ページ 13
収録物識別子
[PISSN] 1347-7226
[NCID] AA11531831
抄録
The present article aims to study the world view called Holism in connection with the educational view called Transformation in Japanese language education. Holistic Approach is based on the three fundamental principles (connectedness, wholeness and being) and on the eight teaching principles: educational pedagogy, consciousness, affect, activeness, visualization, systematicness, consecutiveness and duration. It requires building helping relationships and creating supportive classroom climate in the classroom.
NDC分類
日本語 [ 810 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学教育学部日本語教育学講座
国立情報学研究所
発行日 2003-03-15
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1347-7226
[NCID] AA11531831