明日を担う生徒を育てる「総合的な学習の時間」のあり方 : 第1学年の取り組みを通して

中学教育 : 研究紀要 35 巻 119-127 頁 2003-03-31 発行
アクセス数 : 958
ダウンロード数 : 124

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
KJ00000698110.pdf 1.18 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
明日を担う生徒を育てる「総合的な学習の時間」のあり方 : 第1学年の取り組みを通して
タイトル ( eng )
"#How to Create ""the Period for Integrated Study"" : Through the Classes for the 7th Graders#"
作成者
川原 亜弥
三桝 正典
収録物名
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
35
開始ページ 119
終了ページ 127
収録物識別子
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
抄録
This paper reports the effectiveness of the practice of ""the Period for Integrated Study"" for the 7th grade students. In this course, the students acquired the basic research method that they will need in the advanced course of ""the Period for Integrated Study ""next academic year. They were studied the basic method of presentation, interview, questionnaire survey, how to use internet, and raising conscious of ""Barrier-free"". Also they learned how to cooperate each other in the groups.
著者キーワード
integrated class
basic research method
cooperation
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学教育学部附属東雲中学校
国立情報学研究所
発行日 2003-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1344-1531
[NCID] AN00307623