3H美術教育における評価のあり方 : 自己評価板を活用した評価活動
中学教育 : 研究紀要 35 巻
69-79 頁
2003-03-31 発行
アクセス数 : 1124 件
ダウンロード数 : 268 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://ir.lib.hiroshima-u.ac.jp/00016479
ファイル情報(添付) |
KJ00000698105.pdf
1.49 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
3H美術教育における評価のあり方 : 自己評価板を活用した評価活動
|
タイトル ( eng ) |
Estimation in 3-H Art Education : Based on the action of estimate using self-estimationboard
|
作成者 |
三桝 正典
|
収録物名 |
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
|
巻 | 35 |
開始ページ | 69 |
終了ページ | 79 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
|
抄録 |
This study tried to prove the validity of ""3-H (Heart, Head, and Hand)art education"" focusing on ""Head""and ""Hand"" founded on ""Heart"". In this study, We adopted a practical study, adding the ideas of ""Recommendation of 3-M art education"" to the basic idea of ""3-H art education"". On evaluation in the classroom, We evaluated students' interests, motivation, and attitude in art class by using the ""self-estimation board"" that students evaluated their creating process. Based on the evaluation, We investigated the effectiveness of ""Heart"", that its' psychological effect draws ""Head"" and it becomes a cause to trigger ""Hand"".
|
著者キーワード |
3-H art education
self-estimationboad
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育学部附属東雲中学校
国立情報学研究所
|
発行日 | 2003-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1344-1531
[NCID] AN00307623
|