3H美術教育における評価のあり方 : 自己評価板を活用した評価活動

中学教育 : 研究紀要 35 巻 69-79 頁 2003-03-31 発行
アクセス数 : 1052
ダウンロード数 : 230

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
KJ00000698105.pdf 1.49 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
3H美術教育における評価のあり方 : 自己評価板を活用した評価活動
タイトル ( eng )
Estimation in 3-H Art Education : Based on the action of estimate using self-estimationboard
作成者
三桝 正典
収録物名
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
35
開始ページ 69
終了ページ 79
収録物識別子
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
抄録
This study tried to prove the validity of ""3-H (Heart, Head, and Hand)art education"" focusing on ""Head""and ""Hand"" founded on ""Heart"". In this study, We adopted a practical study, adding the ideas of ""Recommendation of 3-M art education"" to the basic idea of ""3-H art education"". On evaluation in the classroom, We evaluated students' interests, motivation, and attitude in art class by using the ""self-estimation board"" that students evaluated their creating process. Based on the evaluation, We investigated the effectiveness of ""Heart"", that its' psychological effect draws ""Head"" and it becomes a cause to trigger ""Hand"".
著者キーワード
3-H art education
self-estimationboad
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学教育学部附属東雲中学校
国立情報学研究所
発行日 2003-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1344-1531
[NCID] AN00307623