英国(イングランド・ウェールズ)のナショナル・カリキュラム(1988)における体育科の目標と評価 : 体育科ワーキング・グループ最終報告書(1991)の到達目標の内容と性格
広島大学学校教育学部紀要. 第一部 18 巻
97-112 頁
1996 発行
アクセス数 : 1301 件
ダウンロード数 : 130 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://ir.lib.hiroshima-u.ac.jp/00014776
ファイル情報(添付) |
03874850_18_97_112_kihara.pdf
2.47 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
英国(イングランド・ウェールズ)のナショナル・カリキュラム(1988)における体育科の目標と評価 : 体育科ワーキング・グループ最終報告書(1991)の到達目標の内容と性格
|
タイトル ( eng ) |
A Study on Objectives and Evaluation of Physical Education in the English & Welsh National Curriculum(1988) -Focusing on the Character of Attainment Targets in the Physical Education Working Group's final Report(1991)-
|
作成者 | |
収録物名 |
広島大学学校教育学部紀要. 第一部
Bulletin of the Faculty of School Education, Hiroshima University. Part I
|
巻 | 18 |
開始ページ | 97 |
終了ページ | 112 |
抄録 |
This study aims to clalify the character of attainment targets of physical education in the English&Welsh National Curriculum(1988).Especially this study focuses on the character of attainment targets in the Physical Education Working Group's Final Report(1991)from the view point of the formative evaluation. The results are summarised as follows: (1)Those attainment targets were composed of three elements that implyed the concept of abiligy to learn.And that program of study was composed of discriptions that implyed the concept of contens and teaching materials. (2)It is seems that three elements of those attainment targets imply features of 'behavioral aspects'. (3)It is seems that the cyclical processes of those attainment targets don't imply the teaching=learning process. So it is seems that criterion-referenced assessment doesn't play a formative part sufficiently.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学学校教育学部
|
発行日 | 1996 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0387-4850
[NCID] AN00213326
|