文学教材におけるイメジャリーの有効性

アクセス数 : 1099
ダウンロード数 : 1395

今月のアクセス数 : 6
今月のダウンロード数 : 15
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
文学教材におけるイメジャリーの有効性
タイトル ( eng )
Use of Imagery in Literary Texts as english Teaching Material
作成者
中村 愛人
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
54
開始ページ 151
終了ページ 155
抄録
Some uses of literature as English teaching material have been discussed to some extent, but imagery which is, in a sense, essence of literature, seldom comes up for discussion. It has been known, however, that there is a close connection between imagery and memory. Then there is also a close connection between memory and learning or acquisition. So it is our aim in this paper to discuss how imagery is effective in learning English, and to study how to make good use of it by examining how it is adapted for high school English textbooks in Japan.
著者キーワード
文学教材
改作
イメジャリー
イメージ
記憶
追体験
literary text
adaptation
imagery
image
memory
vicarious experience
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2006-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725