インドネシアの日本語教育における教材に関する日本の協力 : 後期中等教育を事例として 【原著論文】

国際協力研究誌 8 巻 1 号 51-66 頁 2001-10 発行
アクセス数 : 1255
ダウンロード数 : 1349

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
JIDC_08_01_04_sasayama.pdf 70 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
インドネシアの日本語教育における教材に関する日本の協力 : 後期中等教育を事例として 【原著論文】
タイトル ( eng )
Cooperative development by Japan of teaching materials in Japanese language education : In the case of secondary education in Indonesia
タイトル 読み
インドネシア ノ ニホンゴ キョウイク ニ オケル キョウザイ ニ カンスル ニホン ノ キョウリョク : コウキ チュウトウ キョウイク オ ジレイ トシテ
作成者
篠山 美智子
収録物名
国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation
8
1
開始ページ 51
終了ページ 66
抄録
"Lack of teaching materials" is the most common problem in Japanese Language Training world-wide, accordingto a survey by the Japan Foundation in 1998. The problem is not solved only by donating ready-made materials, butalso by improving teachers' skills so that they are able to produce teaching materials by themselves, or to modifyand adapt the donated materials which they already have. The purpose of this study is to examine whether this is true in Indonesia and to determine exactly what is bestdone by the Japanese government to solve that problem. As part of the study, the kinds of teaching materialsIndonesian teachers actually possess and how they use those materials were investigated.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学国際協力研究科
発行日 2001-10
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-0903
[NCID] AN10482914