Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
English
雑誌トップ
6 号
( 2017-03-31 )
5 号
( 2017-03-31 )
4 号
( 2016-03-31 )
3 号
( 2016-03-31 )
2 号
( 2015-03-31 )
1 号
( 2015-03-31 )
学習システム研究
3 号
2016-03-31 発行
最新号
PRINT ISSN
:
2189-9479
ONLINE ISSN
:
2189-9487
発行元
:
学習システム促進研究
センター(RIDLS)
全体
学習システム研究 第3号
学習システム促進研究センター (RIDLS)
PP. -
論文
理科教員養成における教育実習生の教師知識の発達に関する質的研究
How Do Pre-service Science Teachers Develop Their Teacher Knowledge? : A Qualitative Study Focusing on Teaching Practice in Schools
越智 拓也
磯﨑 哲夫
PP. 1 - 12
理科教授の目的・目標についての信念の発達に関する研究 : 5名の熟練理科教師のライフストーリーの分析から
Research into Development of Beliefs about the Goals and Purposes of Science Teaching : Analysis of Life Stories of Five Experienced Science Teachers
上田 裕太
磯﨑 哲夫
PP. 13 - 25
生活科教科観の吟味・再構築を図る教員研修プログラムの開発 : 「生活科らしさ」の分析と議論
Development of a Professional Development Program to Promote the Reconfiguration and Exploration of Life Environment Studies as a View of the Subject : Analysis and Discussion of the “Essence” of Life Environment Studies
渡邉 巧
PP. 27 - 41
学習システム促進研究センター教育講演会まとめ
特別講演1 「21世紀の教育の課題は何か,現代教育の何が問題なのか?」
今関 豊一
PP. 43 - 53
特別講演2 「現代の学校が抱える課題とは何か,新しい教育課程に求められていることは?」
大杉 昭英
PP. 55 - 65
総目次
編集委員会