幼児教育におけるインクルーシブ教育の可能性について
この文献の参照には次のURLをご利用ください : http://doi.org/10.15027/46811
ID | 46811 |
本文ファイル | |
別タイトル | Inclusive Education in Early Childhood Education
|
著者 |
筑波 晃英
|
キーワード | Japan
special need education
inclusive education
childcare through play
free interaction
日本
特別支援教育
インクルーシブ教育
遊びを通した保育
自由な相互関係
|
NDC |
教育
|
抄録(英) | Childcare for disabled children in Japan has experienced several trends, such as establishing isolated education, integrated education, special needs education, and inclusive education systems. While the inclusive education system is currently being promoted, it is important to describe various problems experienced by disabled children in the past. This study found that play nurtures the child’s subjectivity; thus, free interaction between children is important. Following a review of the literature, the childcare process for handicapped children to date in Japan and why play and free interaction are important for all children, including those with disabilities.
|
掲載誌名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
|
号 | 67号
|
開始ページ | 91
|
終了ページ | 98
|
出版年月日 | 2018-12-21
|
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科
|
ISSN | 1346-5562
|
NCID | |
言語 |
日本語
|
NII資源タイプ |
紀要論文
|
広大資料タイプ |
学内刊行物(紀要等)
|
DCMIタイプ | text
|
フォーマット | application/pdf
|
著者版フラグ | publisher
|
部局名 |
教育学研究科
|
他の一覧 |
過去1年のアクセス数 : ? 件
過去1年の本文閲覧数 : ? 件
今月のアクセス数 : ? 件
今月の本文閲覧数 : ? 件