米国研究者がアジア・オセアニアの教育に注目する理由 : Thomas Miscoの研究史と研究方法論

アクセス数 : 775
ダウンロード数 : 140

今月のアクセス数 : 9
今月のダウンロード数 : 4
ファイル情報(添付)
BullGradSchEducHU-Part2_67_85.pdf 1.23 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
米国研究者がアジア・オセアニアの教育に注目する理由 : Thomas Miscoの研究史と研究方法論
タイトル ( eng )
US Research Interest in Asian and Oceanian Education Systems: Thomas Misco’s Research History and Methodology
作成者
守谷 富士彦
鈩 悠介
ミスコ トーマス
小松 真理子
河原 洸亮
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
67
開始ページ 85
終了ページ 94
抄録
This paper recapitulates a lecture given on June 26, 2018 at the Educational Vision Research Institute, Hiroshima University by Thomas Misco, a professor from Miami University. The title of Prof. Misco’s lecture was “Education in Asia and Oceania: Why are these contexts so intriguing for a US researcher?” The lecture described how Prof. Misco became interested in education systems throughout Asia and Oceania, and also outlined the development of his career. The lecture also showed how Prof. Misco’s studies focusing on specific examples of education systems in various countries were significant in generating hypotheses for other current or future contexts. Prof. Misco’s research career was shown to be suitable for exploring the context of US social studies education in recent years and is also applicable for future studies of Japanese social studies education.
著者キーワード
Social Studies
Qualitative Research
Context
Research Agenda
US
社会科
質的研究
社会的文脈
研究方針
米国
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2018-12-21
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725