このエントリーをはてなブックマークに追加
ID 45472
本文ファイル
著者
Walter, Brett R. 大学院教育学研究科 広大研究者総覧
キーワード
Multicultural Education
Multiculturalism
Classroom instruction
Teacher training
NDC
教育
抄録(英)
Recent data given on the population of Japan suggests that the foreign population of people living in Japan has consistently risen over the last decade. It is inevitable that the children of these minorities will continue to enroll in Japanese schools, but are the schools prepared for this new age of multiculturalism in Japan? This paper will discuss the movement for multicultural education, potential methods for improving multicultural education in the Japanese classroom, and some of the challenges that multicultural education faces.
掲載誌名
学校教育実践学研究
24巻
開始ページ
187
終了ページ
191
出版年月日
2018-03-22
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
ISSN
1341-111X
NCID
言語
英語
NII資源タイプ
紀要論文
広大資料タイプ
学内刊行物(紀要等)
DCMIタイプ
text
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
publisher
部局名
教育学研究科
他の一覧



過去1年のアクセス数 : ?
過去1年の本文閲覧数 : ?


今月のアクセス数 : ?
今月の本文閲覧数 : ?