How to Use Stories in Elementary School English Education: A Teaching Material Based on “A Lost Button” by Arnold Lobel

学校教育実践学研究 24 巻 93-98 頁 2018-03-22 発行
アクセス数 : 1094
ダウンロード数 : 165

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_24_93.pdf 748 KB 種類 : 全文
タイトル ( eng )
How to Use Stories in Elementary School English Education: A Teaching Material Based on “A Lost Button” by Arnold Lobel
作成者
Shimizu Nami
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
24
開始ページ 93
終了ページ 98
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
English will become a compulsory subject for fifth- and sixth-graders in Japanese elementary schools in 2020. This research aims to present ways in which a modified version of “A Lost Button” by Arnold Lobel can contribute to improving learners’ four skills. The work is also expected to foster an attitude toward communication due to the familiarity of Lobel’s works among Japanese elementary school pupils.
著者キーワード
elementary school
English language education
literature
story
Lobel
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2018-03-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493