学校におけるリストラティブ・ジャスティスに基づく実践の実際 : イギリスの学校現場の視察から
学習開発学研究 Issue 11
Page 89-97
published_at 2018-03-16
アクセス数 : 1128 件
ダウンロード数 : 274 件
今月のアクセス数 : 0 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/45283
File |
JEducSci_11_89.pdf
6.76 MB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
学校におけるリストラティブ・ジャスティスに基づく実践の実際 : イギリスの学校現場の視察から
|
Creator |
Matsuyama Yasunari
|
Source Title |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
|
Issue | 11 |
Start Page | 89 |
End Page | 97 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|
Abstract |
The purpose of this report is to study Restorative Justice (RJ) and Restorative Approaches in Schools (RAiS) efforts in the United Kingdom. I learnt 1) How to introduce RJ and RAiS to School, 2) Educational system for teachers to support the introduction of RJ and RAiS.3) How to implement RAiS at school, In order to introduce RJ and RAiS to school, support of the board of education and school management is necessary. There is a RAiS facilitator at the school. The RAiS in the school can be operated smoothly by RAiS facilitator teaching RAiS to the teachers of the school.
|
Keywords |
Restorative Justice
Restorative Approaches in Schools
Problem Solving
School Counselin
リストラティブ・ジャスティス
学校における修復的対話(RAiS)
問題解決
学校カウンセリン グ
|
Descriptions |
本研究はJSPS科研費(課題番号16H00072)の助成を受けたものです。
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
Date of Issued | 2018-03-16 |
Rights |
Copyright (c) 2018 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|