学校におけるリストラティブ・ジャスティスに基づく実践の実際 : イギリスの学校現場の視察から

学習開発学研究 Issue 11 Page 89-97 published_at 2018-03-16
アクセス数 : 1128
ダウンロード数 : 274

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
File
JEducSci_11_89.pdf 6.76 MB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
学校におけるリストラティブ・ジャスティスに基づく実践の実際 : イギリスの学校現場の視察から
Creator
Matsuyama Yasunari
Source Title
学習開発学研究
Journal of Learning Science
Issue 11
Start Page 89
End Page 97
Journal Identifire
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
Abstract
The purpose of this report is to study Restorative Justice (RJ) and Restorative Approaches in Schools (RAiS) efforts in the United Kingdom. I learnt 1) How to introduce RJ and RAiS to School, 2) Educational system for teachers to support the introduction of RJ and RAiS.3) How to implement RAiS at school, In order to introduce RJ and RAiS to school, support of the board of education and school management is necessary. There is a RAiS facilitator at the school. The RAiS in the school can be operated smoothly by RAiS facilitator teaching RAiS to the teachers of the school.
Keywords
Restorative Justice
Restorative Approaches in Schools
Problem Solving
School Counselin
リストラティブ・ジャスティス
学校における修復的対話(RAiS)
問題解決
学校カウンセリン グ
Descriptions
本研究はJSPS科研費(課題番号16H00072)の助成を受けたものです。
NDC
Education [ 370 ]
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
Date of Issued 2018-03-16
Rights
Copyright (c) 2018 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X