小説の精読と映像化の試み : 副読本After the Bomb: Brother in the Land and Wider Readingの考察を通して
この文献の参照には次のURLをご利用ください : http://doi.org/10.15027/44782
ID | 44782 |
本文ファイル | |
別タイトル | Exploring the Idea for Close Reading and Visualization of the Novel Based on the Analysis of the Booklet After the Bomb: Brother in the Land and Wider Reading
|
著者 |
松岡 礼子
|
キーワード | a real book
novel
close reading
wider reading
visualization
現実にある本
長編小説
精読
ワイダー・リーディング
映像化
|
NDC |
教育
|
抄録(英) | This paper explores the idea for close reading and visualization of the young adult novel “Brother in the Land” based on the analysis of the booklet After the Bomb : Brother in the Land and Wider Reading for Year 9 and GCSE courses published in 1990 from the English and Media Centre (EMC), London. The booklet offers several ideas for close reading and wider reading, taking “Brother in the Land” as a starting point. The topic, From Book to Screen, which suggests visualization of the beginning of the novel encourages students to do close reading of the film “Threads” as a text for comparative reading. It also reflects EMC’s basic concept for media education.
|
掲載誌名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
|
号 | 66号
|
開始ページ | 83
|
終了ページ | 92
|
出版年月日 | 2017-12-22
|
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科
|
ISSN | 1346-5554
|
NCID | |
言語 |
日本語
|
NII資源タイプ |
紀要論文
|
広大資料タイプ |
学内刊行物(紀要等)
|
DCMIタイプ | text
|
フォーマット | application/pdf
|
著者版フラグ | publisher
|
部局名 |
教育学研究科
|
他の一覧 |
過去1年のアクセス数 : ? 件
過去1年の本文閲覧数 : ? 件
今月のアクセス数 : ? 件
今月の本文閲覧数 : ? 件