小説の精読と映像化の試み : 副読本After the Bomb: Brother in the Land and Wider Readingの考察を通して

アクセス数 : 725
ダウンロード数 : 546

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
BullGradSchEducHU-Part2_66_83.pdf 1.26 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
小説の精読と映像化の試み : 副読本After the Bomb: Brother in the Land and Wider Readingの考察を通して
タイトル ( eng )
Exploring the Idea for Close Reading and Visualization of the Novel Based on the Analysis of the Booklet After the Bomb: Brother in the Land and Wider Reading
作成者
松岡 礼子
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
66
開始ページ 83
終了ページ 92
抄録
This paper explores the idea for close reading and visualization of the young adult novel “Brother in the Land” based on the analysis of the booklet After the Bomb : Brother in the Land and Wider Reading for Year 9 and GCSE courses published in 1990 from the English and Media Centre (EMC), London. The booklet offers several ideas for close reading and wider reading, taking “Brother in the Land” as a starting point. The topic, From Book to Screen, which suggests visualization of the beginning of the novel encourages students to do close reading of the film “Threads” as a text for comparative reading. It also reflects EMC’s basic concept for media education.
著者キーワード
a real book
novel
close reading
wider reading
visualization
現実にある本
長編小説
精読
ワイダー・リーディング
映像化
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2017-12-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725