算数の学習につまずきのある児童に対する学習支援 : 文章題解決力と自己効力感の向上
この文献の参照には次のURLをご利用ください : http://doi.org/10.15027/44759
ID | 44759 |
本文ファイル | |
別タイトル | Learning Support for School Children with Math Diffi culties: How to improve the ability to solve math word problems and self-efficacy
|
著者 |
岡 直樹
大学院教育学研究科
井場木 友貴
|
キーワード | learning support
cognitive counseling
math word problems
学習支援
認知カウンセリング
算数文章題
|
NDC |
教育
|
抄録(英) | This case study focused on the acquisition of an appropriate problem-solving strategy. Learning support based on cognitive counseling was carried out with a sixth grade elementary school child who had difficulty solving math word problems. As a result of the cognitive counseling sessions, he can now constitute a mental model from sentences using diagrams. His self-efficacy for mathematics was also enhanced.
|
掲載誌名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
|
号 | 66号
|
開始ページ | 1
|
終了ページ | 7
|
出版年月日 | 2017-12-22
|
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科
|
ISSN | 1346-5546
|
NCID | |
言語 |
日本語
|
NII資源タイプ |
紀要論文
|
広大資料タイプ |
学内刊行物(紀要等)
|
DCMIタイプ | text
|
フォーマット | application/pdf
|
著者版フラグ | publisher
|
部局名 |
教育学研究科
|
他の一覧 |
過去1年のアクセス数 : ? 件
過去1年の本文閲覧数 : ? 件
今月のアクセス数 : ? 件
今月の本文閲覧数 : ? 件