『ブラウンシュヴァイク雑誌』にみるドイツ啓蒙の具体像(2)

学習開発学研究 9 号 151-158 頁 2016-03-16 発行
アクセス数 : 991
ダウンロード数 : 150

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
JEducSci_9_151.pdf 697 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
『ブラウンシュヴァイク雑誌』にみるドイツ啓蒙の具体像(2)
タイトル ( eng )
Reification of the German Enlightenment by Focusing on Braunschweigisches Journal (2)
作成者
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
9
開始ページ 151
終了ページ 158
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
This paper examined the discussion property of the articles in Braunschweigisches Journal, especially between F.E.v. Rochow and J.G.Schlosser as an example. The article by v. Rochow was the discussion for the enlightenment of people, and expected of the ruler to prepare educational institute for this purpose. On the contrary, the article by Schlosser was on the obligation to faith, in which he found the wrecking of faith and shared the division of reason against faith. Those opinions are seemed as a controversy for the points of religious education and social recognition in German Enlightenment as a result.
著者キーワード
汎愛派
ドイツ啓蒙主義
啓蒙雑誌
Philanthropinism
German Enlightenment
Enlightenmental Journal
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
発行日 2016-03-16
権利情報
Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X