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ID 31030
本文ファイル
別タイトル
Putting Media Literacy Education in Perspective of Theory of "Participatory Culture" : The case of Henry Jenkins (2009) Confronting the Challenges of Participatory Culture
著者
砂川 誠司
キーワード
participatory culture
beta reading digital literacy
参加型文化
ベータ版の読み
デジタル・リテラシー
NDC
教育
抄録(英)
In this report, I took a viewpoint of the "participatory culture" of Henry Jenkins (2009) into account and argued what the literacy of the digital media. I clarified what kind of culture "participatory culture" is and what one participated with how. The support system between peers in the "participatory culture", have the community which can feel relieved where the system letting each other take an equal viewpoint. I made clear that it was a problem of the media literacy education how to build this system. It is inseparable from letting learners understand an ethical model. The thought about "beta reading" Jenkins argues may give the viewpoint us what necessary for the guidance. I am sure that Media literacy education in perspective of Theory of "Participatory Culture" supplements the argument in Japanese education which using digital media make the communication activates lively or learning actively, and reinforces the fundamental part.
掲載誌名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
59号
開始ページ
133
終了ページ
140
出版年月日
2010-12-24
出版者
広島大学大学院教育学研究科
ISSN
1346-5554
NCID
SelfDOI
言語
日本語
NII資源タイプ
紀要論文
広大資料タイプ
学内刊行物(紀要等)
DCMIタイプ
text
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
publisher
部局名
教育学研究科
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