歴史的社会認識形成のための教育内容編成 : Environmental Studies のための教科書シリーズを手がかりとして

アクセス数 : 827
ダウンロード数 : 233

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
AA11618725_55_469.pdf 507 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
歴史的社会認識形成のための教育内容編成 : Environmental Studies のための教科書シリーズを手がかりとして
タイトル ( eng )
The Formation of Teaching Contents for Making Social Recognition Historically : the case of textbooks published for "Environmental Studies"
作成者
竹中 伸夫
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
55
開始ページ 469
終了ページ 478
抄録
The aim of this study is to explain the structure of scope and sequence about the formation of teaching contents of textbooks which make much of shaping social recognition historically, and to show the historical significance of this structure. Therefore I used the plural textbooks which have been published in nearly same time from same publisher for different age's students, inquired the formation and the scope and sequence of teaching contents, and analyzed the structure of the formation of teaching contents.Consequently, I explained the unique structure of scope and sequence concretely in order to make social recognition historically.
著者キーワード
England
Formation of Teaching contents
Sequence
イングランド
教育内容編成
シークエンス
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2007-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725