読むことの学習における小集団討議の役割 : 「クジャクヤママユ」(ヘルマン=ヘッセ) と「トロッコ」(芥川龍之介) の授業分析を通して

アクセス数 : 1128
ダウンロード数 : 319

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
KJ00004404285.pdf 1.02 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
読むことの学習における小集団討議の役割 : 「クジャクヤママユ」(ヘルマン=ヘッセ) と「トロッコ」(芥川龍之介) の授業分析を通して
タイトル ( eng )
The Role of the Small Group Discussion in Reading : Some Analyses of the Classroom on "Das Nachtpfauenauge" (Hermann Hesse) and "Torokko" (Ryunosuke Akutagawa)
作成者
寺田 守
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
52
開始ページ 79
終了ページ 88
抄録
This research explains the role of the small group discussion by examining the situation that reading is promoted. The first, the function of the small group discussion which stimulates reading is supported by two bases. That is to contribute private interpretation, and to have the responsibility that it answers to the friend's remark. The second, a small group discussion has the function which make a learner realize the amusement which interpretation is exchanged for. The third, a small group discussion has the function to promote a learner's inquiry.
著者キーワード
小集団討議
中学校
類推
small group discussion
junior high school
analogy
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
発行日 2004-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725