算数の学習につまずきのある児童に対する学習支援 : 文章題解決力と自己効力感の向上

アクセス数 : 1231
ダウンロード数 : 572

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
BullGradSchEducHU-Part1_66_1.pdf 764 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
算数の学習につまずきのある児童に対する学習支援 : 文章題解決力と自己効力感の向上
タイトル ( eng )
Learning Support for School Children with Math Diffi culties: How to improve the ability to solve math word problems and self-efficacy
作成者
井場木 友貴
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
66
開始ページ 1
終了ページ 7
抄録
This case study focused on the acquisition of an appropriate problem-solving strategy. Learning support based on cognitive counseling was carried out with a sixth grade elementary school child who had difficulty solving math word problems. As a result of the cognitive counseling sessions, he can now constitute a mental model from sentences using diagrams. His self-efficacy for mathematics was also enhanced.
著者キーワード
learning support
cognitive counseling
math word problems
学習支援
認知カウンセリング
算数文章題
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2017-12-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554