韓国人日本語学習者によるネットワーク型CALL教材の評価

アクセス数 : 915
ダウンロード数 : 129

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
AA11618725_55_303.pdf 1.77 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
韓国人日本語学習者によるネットワーク型CALL教材の評価
タイトル ( eng )
An Evaluation of the Network-type CALL Contents by Korean Learners of Japanese
作成者
尹 楨勛
水町 伊佐男
安 秉杰
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
55
開始ページ 303
終了ページ 309
抄録
The network-type of Japanese CALL contents "Our Daily Life" based on systematic teaching theory of TSACA (The Three-step Auditory Comprehension Approach: Takefuta 1997) was developed and applied to Korean Learners of Japanese. They were given the pre/post tests and the learners' impressions were collected. Divided into the high-ranking group and the low-ranking group with the Japanese Language Proficiency Test, the score and impressions were analyzed. The difference of the scores of the two tests was significant, and the both groups showed a high evaluation for the contents. Moreover, high and low evaluated items of their impressions were closely examined and the features of the contents were made clear.
著者キーワード
Japanese CALL
Network-type
The Three-step Auditory Comprehension
Approach
Evaluation
Korean Learners of Japanese
日本語CALL
ネットワーク型
三ラウンド制の指導理論
評価
韓国人日本語学習者
NDC分類
日本語 [ 810 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2007-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725