SDGs達成のための大学の取り組み : 先行研究のレビューを中心に
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 5 号
213-221 頁
2024-12-20 発行
アクセス数 : 52 件
ダウンロード数 : 20 件
今月のアクセス数 : 16 件
今月のダウンロード数 : 6 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/55960
ファイル情報(添付) | |
タイトル ( jpn ) |
SDGs達成のための大学の取り組み : 先行研究のレビューを中心に
|
タイトル ( eng ) |
University Initiatives to Achieve the SDGs: Focusing on a review of previous studies
|
作成者 |
談 之兮
|
収録物名 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
|
号 | 5 |
開始ページ | 213 |
終了ページ | 221 |
ページ数 | 9 |
収録物識別子 |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
|
抄録 |
Universities in many countries, including Japan, are working towards the SDGs against a background of widespread efforts to achieve the Sustainable Development Goals (SDGs) and the explicitly stated need to develop the creators of sustainable societies. This paper aims to analyses how universities incorporate the SDGs into education, research and social services by reviewing previous studies in Japanese, English and Chinese, as well as case studies at the University of Bologna, Tsinghua University and Hiroshima University. The analysis revealed the need to examine the university's achievements in realising the SDGs and to supplement the research on SDGs-related educational outcomes at the micro-classroom level in an appropriate way. Besides, it is expected to propose SDGs-related teaching improvements, curriculum development and quality improvement measures for the university from an international perspective.
|
著者キーワード |
SDGs
sustainable development
higher education
university role
SDGs
持続可能な開発
高等教育
大学の役割
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科
Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
|
発行日 | 2024-12-20 |
権利情報 |
Copyright © 2024 人間社会科学研究科
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |