越境ある学びをつくるカリキュラム・デザイン : 「光輝(かがやき)」の実践研究を通して

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ファイル情報(添付)
AnnRepCo-ResComm_2023_30.pdf 1.1 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
越境ある学びをつくるカリキュラム・デザイン : 「光輝(かがやき)」の実践研究を通して
タイトル ( eng )
Curriculum Design for Cross-boundary Learning: Through the Practical Study of “KAGAYAKI”
作成者
中村 勝
森 清成
広兼 睦
収録物名
広島大学附属学校園研究推進委員会報告書
ANNUAL REPORT OF THE CO-RESEARCH COMMITTEE AT THE HIROSHIMA UNIVERSITY AND HIROSHIMA UNIVERSITY SCHOOLS
2023
開始ページ 30
終了ページ 36
ページ数 7
抄録
The purpose of this research is to develop the abilities required to adapt to a highly competitive and globalized diverse society. The educational curriculum for this purpose has been organized into three dimensions. The three dimensions are dynamic sensitivity, resilience, and cross-sectional knowledge. By organizing the curriculum around the abilities that make up the three dimensions, it is possible to transcend the boundaries of disciplines and subjects. In addition, we aim to develop abilities through a 12-year integrated curriculum that transcends the types of schools, kindergarten, elementary and junior high schools.
著者キーワード
Cross-boundary Learning
Curriculum design
Dynamic sensitivity
Resilience
Boundary-crossing of knowledge
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学教育室教育部附属学校支援グループ
発行日 2024-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス