自ら考え表現する生徒の育成を目指した対話的・協働的な授業づくり : 「平和」をテーマとした教科等横断的な学習の学びを通して
中学教育 : 研究紀要 Volume 53
Page 107-117
published_at 2024-03-31
アクセス数 : 163 件
ダウンロード数 : 107 件
今月のアクセス数 : 9 件
今月のダウンロード数 : 11 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/55256
File |
JourJrhighEdu_53_107.pdf
1.55 MB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
自ら考え表現する生徒の育成を目指した対話的・協働的な授業づくり : 「平和」をテーマとした教科等横断的な学習の学びを通して
|
Title ( eng ) |
A report of creating interactive and collaborative classes to nurture students who think and express themselves: Through cross-curricular learning on the theme of “peace”
|
Creator |
MORISAWA Yoko
NAKASHIMA Yoshikazu
|
Source Title |
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
|
Volume | 53 |
Start Page | 107 |
End Page | 117 |
Number of Pages | 11 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学附属東雲中学校
|
Date of Issued | 2024-03-31 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |