スピーキング不安の変容タイプと変容を引き起こす要因の研究
学部・附属学校共同研究紀要 51 号
98-107 頁
2024-03-31 発行
アクセス数 : 207 件
ダウンロード数 : 161 件
今月のアクセス数 : 18 件
今月のダウンロード数 : 25 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/55001
ファイル情報(添付) |
AnnEducRes_51_98.pdf
610 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
スピーキング不安の変容タイプと変容を引き起こす要因の研究
|
作成者 |
眞子 和也
岡本 ふみ香
香田 夏美
|
寄与者 | 千菊 基司 その他 |
収録物名 |
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
|
号 | 51 |
開始ページ | 98 |
終了ページ | 107 |
ページ数 | 10 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
|
抄録 |
This research is an attempt to describe how high school students’ anxiety changes over time through the English instruction including the procedural repetition of speaking tasks. Conducting 12 sessions of 15-minute speaking module over 2 months, we analyzed the change of learners' anxiety preceding each task, qualitative changes in speaking performance tests, and learners' unwillingness to speak English. Results from data analysis indicate that the repetition of similar tasks effectively reduces learners' anxiety towards the assigned tasks, while the results of cluster analysis suggest the presence of learners in the classroom whose anxiety level remains high despite their improvement in speaking performance.
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学学部・附属学校共同研究機構
|
発行日 | 2024-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |